Thursday, December 20, 2012

Exam Lagiiii...

Seminggu yang lepas saya berada di kampung selama seminggu...selain nak relek-relek bersama mama dan bapak, Zafri pulak kena attend ujian kemasukan ke MRSM Baling. 

Sebelum exam tu, dia bagitau taknak masuk sekolah asrama, nak sekolah kat sini je...kitorang pujuk dia untuk datang ambik exam tu dulu..

Bila kami bawak dia ke MRSM tuh, fikiran dia berubah...Dia kata 'this is the biggest school I've ever seen'..menarik dan tertarik dengan padang sekolah yang besar, dia pun dah pasang angan-angan kalau dapat masuk sini, dia nak aktif main bola. Sekarang pun pagi petang main bola...Ada la sorang pengikut daddy dia yang memang kaki bola masa student dulu...Selain bola, daddy pun main rugby...rasanya kalau ada yang nak ikut jejak langkah daddy pun, Abang Ngah kot sebab tengok saiz dia laaaaaa....

Anak tengah exam, mak dia sempat ambik gambar lagi...

Mula-mula ambik exam bertulis dulu, pastuh ada interview dalam bahasa Inggeris...bezanya sini ada program Cambridge, itu yang daddy suka sangat kalau anak dia dapat masuk sini...Belajar pun dalam bahasa Inggeris, Sains dipecahkan kepada Fizik, Bio, Kimia..memang Zafri lagi laaaa syok...






Saya pun berangan la jugak..kalau Zafri dapat ke sini, dekatlah dengan rumah MakTok ngan TokWan dia. Tiap-tiap minggu MakTok ngan TokWan dia boleh mai tengok, orang utara kata balik dassss je....Taklah saya risau sangat sebab Zafri ni susah sikit diet pemakanan dia tuh...bukan mulut Melayu, tak lalu makan nasi...Saya pun dulu belajar kat MRSM jugak, so tau la sangat species makanan yang budak-budak asrama makan hehehehe...

Anyway, In Shaa Allah, kalau ada rezeki, dengan izin Allah s.w.t, dapatlah dia sekolah di sini...Saya perlulah ketepikan perasaan sedih dan tak sanggup nak berjauhan dengan anak ni demi masa depan dia...Belum dapat tawaran lagi, hati saya dah sayuuuu...

No comments:

Post a Comment