Thursday, August 9, 2012

Kuih Lapis Pemalas....

Dalam rajin membuat kuih, ada tersimpan perasaan malas jua heheheh...

Saya tak ingat la bila saya buat kuih lapis ni...tapi resipi dari wife cousin, pemilik blog YusAizam...tapi dia punya kuih lapis rajin...saya version malas punya...

Tengok dulu apa yang malas sangat ni...


Haaa kau, besar-besar lapisnyaaaa....inilah kuih lapis version malas...

Oooo ye, nak resipi boleh tengok blog YusAizam tuh ek...tapi dia buat warna-warni, macam traffic light...Cuma dalam resipi tu takde letak gula...so masa nak buat tu saya pun confuse, nak letak gula ke tak...Berbekalkan pengalaman memakan kuih lapis selama hampir 37 tahun nie, saya masukkan gula dalam 1 1/4 cawan...Alhamdulillah jadi la...tapi potong bila betul-betul sejuk..nanti tak lawaaaa....

By the way, thank you Yus sebab bagi resipi yang menjadi nie...

Orait....chiow...


 


2 comments:

  1. wah.. dah buat.. errr takde gula ekk.. nanti sya cek balik hihi.. amacam? sedap?

    ReplyDelete
  2. sedap ler...stock 2 hari, tak payah buat kuih lain huhuhu...

    ReplyDelete