Wednesday, October 24, 2012

Makanan Wajib Ada Dalam Gerobok Anda

Sunyi dan sepi...anak-anak kat sekolah...Tangan mulalah gatal nak menaip..Hari ini 24hb. Hmmm...esok baru hari gaji...Mungkin ada orang yang tak pernah kisah pun hari-hari sebelum gaji kerana poketnya sentiasa berkepuk dengan duit.Tapi ramai di antara kita yang memang menghitung hari..Time-time ni la ramai sibuk nak puasa, nak diet, work through lunch lah...semuanya nak menjimatkan saki-baki duit yang ada sebelum hari gaji tiba...Betul tak? 

Saya pun pernah mengalami situasi macam tuh...dan saya rasa this will never end..Dulu saya ingat, ooohh kalau gaji saya sampai this RMXXX, mesti saya takkan rasa macam ni dah...tapi bila gaji dah reach that figure, saya masih juga experience duit habis sebelum waktunya...Rasanya itu normal, lagi besar periuk, lagi besar keraknya tapi kalau masak nasi pakai periuk elektrik, mana ada keraknya kan??? Heheheh...iklan sekejap...

Dan pada ketika inilah, makanan-makanan ini akan mendapat rating tertinggi di carta pilihan hati anda...haiii..takkan tak pernah buat kot...

1. Mi Segera


2. Sardin


3. Ikan kering






4. Telur




5. Biskut kering


Kalau beli biskut kering ni, make sure ada bekalan teh atau milo ye...boleh buat cicah-cicah...sedap gak tuhhh...

So, make sure kita stok makanan ni setiap masa...Mana tau di hujung-hujung bulan ni, yang inilah dok kenyangkan perut kita...

No comments:

Post a Comment