Thursday, June 14, 2012

Pelik Tetapi Benar


Saya terbaca entri-entri dalam facebook dan blog pasal tabiat-tabiat masa kocik-kocik dulu la…Pelik tapi benar, memang saya pun buat camtuh…Kenapa ada persamaan di situ ye…

Contohnya kan…

  • makan milo campur gula, letak dalam roti.
Eh, saya pun buat camtuh!! Dan yang ironinya, AbangLong pun did the same thing. Saya tak pernah ajar  tau....

  •  minum air teh, dalam piring
 Sebab panas kan, so tuangkan dalam piring, hembus-hembus sampai sejuk lepas tu minum. Rasa sedap pulak daripada minum dalam cawan…Yang best, time minum air teh je camtuh…Kalau minum milo pandai pulak dalam cawan….

  • bukak peti ais, pastuh tutup slow-slow sambil jenguk-jenguk nak tengok lampu peti ais tuh tutup ke bukak

hahahaha….saya memang selalu buat jugak cenggitu…curious sangat masa tuh

  • kalau  nak lukis gambar pemandangan kan, mesti lukis rumah ada tangga, pastuh belakang sawah padi, ada bukit…celah bukit ada matahari…pastuh burung bentuk ‘Y’
Betul tak….you all ada buat camnih?? Ada kannn…padahal macam-macam pemandangan boleh buat…kenapa mesti sawah padi ngan bukit heheheh…

  • Bukak kipas speed maksimum, pastuh cakap depan kipas
 Keh keh keh…yup! Buat juga macam tuh… dan diwarisi jugak perangai ni ke anak-anak …

Ada lagi ke yang sama? Kalau ada meh kita kongsi dan kenang kisah silam….

No comments:

Post a Comment