Sunday, September 23, 2012

Women Shoes

What about the shoes???

Out of curiosity, saya just cari-cari info pasal kasut-kasut wanita...To be frank, saya memang bukan fashionista...tak reti. Saya pakai apa yang saya rasa comfortable, tak kisah sangat pasal brand atau harga...

Tapi bab kasut ni, memang saya totally blur...macam-macam nama tau...Kan senang jadi orang Utara, kasut ka, selipar ka ,apa-apa lah yang kami pakai kat kaki semua kami panggil kasut...hehhe. Kadang-kadang anak pun tegur, "Ini selipar la mummy, bukan kasut!"

Saya pun merajinkan diri check pasal kasut-kasut.. inilah yang saya dapat...Untuk yang sama sekapal macam saya, jom kita belajar jenis-jenis kasut wanita yang ada...At least, bila orang gossip-gossip, tak la blur sangat...

1.High Heels Pump






 2. Ballet Flats




3. Boat shoes

 

 4. Clog shoes

Ala-ala terompah la nie....


5. Ghillies

 

 6. High Heel Sandals



7. Kitten Heels

 

Meooowwwwwwww....
 
8. Mules

 

9. Platforms

 

10. Sandals


Alamak....berkenan la pulak tengok sandals nie....


11. Slip-on Shoes atau Loafers

 
 Bezanya dengan Boat Shoes - Boat shoes biasanya bermaterialkan kulit...ini PVC pun boleh ...


12. Slingback Shoes

 

13. Stilleto Heels

 
Kata Wikipedia kan, stiletto ni kasut yang bertumit tinggi dan halussss je...sekali jalan macam itik pulang petang tu (yang ini saya yang kata, bukan Wikipedia...)

14. Wedges

 

Ingatkan wedges tu kentang aje...kasut pun ada!!!

15. Court Shoes




 Yang ni takkan tak kenal kottt.....




Seliparrr ler....


Itu sahaja saya nak share..Happy Monday to all....




















No comments:

Post a Comment