Saturday, May 11, 2013

Spring Cleaning Blog!

Assalamualaikum...

YA ALLAH...lamanya saya tak jenguk blog ni...serious dah bersawang, berhabuk...3 hari 3 malam mencuci baru bersih....

Kenapa saya sudah lama tak menulis ye...ada gak orang tanya...hmmm segan gak nak jawab soalan ni..

Sebenarnya saya kehilangan mood untuk menulis...sejak beberapa bulan ni saya jadi penonton drama Korea dan Jepun yang tegar ngeh ngeh ngeh...jadi tak kuasa den nak menulis...Selepas ketegaran itu agak reda sedikit, itupun selepas dah tak tau nak tengok cerita apa dah...yang best-best semua dah tengok..tinggai yang separa best je....dimangkuk-tambah lagi oleh perlian dan sindiran hebat oleh husband a.k.a daddy yang tercinta, so saya pun kengkadang je la tengok....

Dan saya juga merasakan yang saya telah mengalami suatu proses penyesuaian diri daripada seorang pekerja yang sentiasa sibuk kepada seorang surirumah yang tak sibuk langsung hehehe...Bukan senang duduk goyang kaki, jadi mem besar kat rumah ni...Untunglah dapat kahwin dengan En. Zulazwer Hassan ni, dapatlah jugak saya dok goyang kaki kat rumah heheheheh... (sebenarnya dia pun dah meluat tengok saya kat rumah ni!!!). Nak hantar bibik balik kampung, dia kata tak payah dengan soalan cepumas nya, "You nak ke buat semua kerja rumah ni, tak letih ke? Nanti you letih, you membebel 24 jam, naik angin la bla bla bla..." Hmmm...fikir-fikir tu betul jugak. Nanti hari-hari masam muka, tak best juga husband dan anak-anak tengok kan...Lagipun saya ni memang tak suka langsung bab iron baju ni, kalau bibik takde sapa nak iron baju? Saya la jugakkk...

So, macam ni lah saya...membina badan dengan hebatnya...sampai saya soroklah penimbang, tak berani nak tengok!! Bila balik kampung, mama saya mula membebel tak berhenti pasal saya tak jaga badan la, muda-muda lagi badan dah kembang camni, brok brek brok brek...Jadi saya pun mengambil inisiatif untuk kembali mendapatkan badan saya yang cun-melecun tuh..Setakat ni belum menampakkan hasil yang memberangsangkan lagi lah...Tapi saya akan terus cuba...Ni bulan Rejab dah tiba, kita pakat posa ramai-ramai laahh nooo...Dapat pahala, dapat kurus plak...

Banyak nak cite ni tapi next entry la kot..ini bagi mukadimah dulu...Banyak yang terjadi dalam beberapa bulan ni...Saya nak cite pasal trip saya ke Vietnam dan pasal anak-anak..tunggu ye!!!!

Assalamualaikum lagi sekali...


No comments:

Post a Comment