Wednesday, May 9, 2012

Cikgu Zuraini

Assalamualaikum semua...

Hari ni 9hb Mei...minggu ni saya busy sebab Zafri ada exam...nasib baik Zarif yang darjah 1 ni takde exam...kalau tak kelam kabut la mummy...

So, 2-3 malam ni saya jadi cikguuuuu...Siang buat investment, malam jadi cikgu,huhu.....tengok bersemangat tak anakanda saya ni belajar Matematik, subjek yang paling digeruni...Jujurnya anak saya ni memang lemah Matematik...kadang-kadang tu kalau tengok dia jawab soalan, ya Allah...entah apa-apa yang dia belasah...aci tengok nombor je nak darab,bahagi...kalau tak dapat campur tolak pulak...Sekarang ni kena bagi crash course subjek Matematik ni...tak tau la sempat ke tak nak asah skill dia before UPSR nih...


Buat betul-betul bang, jangan main belasah je....
Saje je nak kacau abang study korang ni ek...suruh baca buku taknak...

Dalam sibuk-sibuk nak exam ni, bersempena hari ibu ini, Zafri telah menghadiahkah saya sebuah sajak yang diciptanya sendiri...terharu jugak saya menerima sebuah sajak dari anak sendiri...Walaupun bahasanya tak berapa puitis tapi okayla...yang penting adalah ingatannya kepada saya....


Ibu,
Engkaulah yang melahirkanku,
Dengan sekuat-kuat jiwamu,
Sampai berlumuran darah pun
Demi kewujudanku.

Ibu,
Engkau membesarkanku,
Dengan sepenuh hatimu,
Mendidik  aku sejak kecil,
Demi masa depanku.

Ibu,
Setiap malam engkau berdoa,
Untukku dan adik-adikku,
Siang dan malam tidak dikisahkanmu,
Demi kejayaanku.



Harapnya sampai besarlah dia akan terus mengasihi diri ini yang bergelar seorang ibu....Amin.












No comments:

Post a Comment