Sunday, May 20, 2012

Rumah Blackout Pulakkk....

Saya baru terima panggilan S.O.S daripada ayahanda tercinta, rumah blackout pulak since pagi tadi...Bila elektrik takdak, kerja yang mudah dah jadi susah, yang cepat jadi lambat...nasi kena masak pakai periuk biasa, air kena masak pakai cerek biasa...mandi takdak water heater!

Nasib baik saya dah iron semua baju semalam...Tak bestnya...kesian mama dan bapak...dah la kelam kabut budak-budak ni pi balik sekolah..

Bangah pulak tiba-tiba hari ni nak pakai songkok pi sekolah kebangsaan...Tak tau la pesal pulak tiba-tiba nak jadi alim...dia kata nak pakai songkok sebab nak tutup aurat...huh????

Saya pun teringat nak call TNB, nak tanya apa pasai takdak api ni? Orang dolu-dolu kata takdak elektrik tu takdak api...Tengok-tengok website dia jumpalah TNB Careline...wah sekarang ni makin mudah...semua dihujung jari kan...dulu saya ingat kena cari bil, tengok no telefon untuk aduan kerosakan...I ni ketinggalan zaman le, tak tau pun ada careline ni...maklumlah rumah tak pernah blackout..

Sekarang ni boleh call je 15454.....

Pastuh standard instruction, kena tekan-tekan...tekan 1-BM, tekan 2-English...tekan 1 untuk aduan kerosakan...terus dapat sambung ke customer service...Very helpful...Sekejap je dia check, rupanya area rumah saya tu tengah buat preventive maintenance...so bergelap lah sampai pukul 2.30 petang ni...

SMS pun boleh, check la website...ada instructions...

So, nombor ni telah selamat saya savekan di dalam HP ku...senang kalau terjadinya blackout lagi...

No comments:

Post a Comment