Sunday, May 20, 2012

Nak Berangan Ler Kejap...


Saya suka berangan-angan…sebab berangan –angan tak pakai duit, tak perlu tempat khas…dalam T.A.N.D.A.S pun boleh…tengah hujung bulan,time pokai-pokai duit dalam bank pun ada RM50 je, kita masih boleh berangan-angan!

Lately ni kan, saya suka berangan pasal satu benda…pasal kalau saya banyak duit, apa saya nak buat…Tak tau la apa perasaan saya kalau tiba-tiba dapat duit sedebuk,banyak pulak tuh! Tersengih 24 jam kot…
Yang ku idamkan kalau ada duit banyak…

1.   Nak renovate rumah

Especially dapur…nak macam niiiiii….confirm hari-hari makcik masak sedap-sedap belaka…

Dapur idaman dari IKEA
2.      Nak tour Europe

Dah lama saya teringin nak tour Europe..kalau dapat tour Europe tu macam tour half of the world la            pulak rasanya…asyik dengar cerita orang je, bila tuan badan ni nak pegi sane and balik cerita kat orang pulak?

3.       Nak shopping barang-barang branded tanpa rasa bersalah!

The truth is, setiap kali saya berkeinginan nak beli sesuatu barang yang branded dan mahal, most of the time, saya akan mula mengira berapa banyak barang yang sama yang saya dapat beli kalau barang tu tak branded?

Kalau dah calculative macam tuh sure duit dalam bank menimbun kan, tapi hakikatnya  tak kaya mana pun hehehe…hujung bulan sesak jugak derrr..

Bersedekah? Of course la..tapi tak syok la heboh-heboh kat orang kalau bersedekah kan…

Itulah angan-angan Mat Jenin ku di waktu lunch ni…..

No comments:

Post a Comment