Thursday, July 12, 2012

Nak Shopping Kat Sogo???

Hmmm...kalau baru plan nak pegi sekarang, lupakan aje la....Punyala ramainya manusia...rata-ratanya orang Melayu kitalah..nak shopping untuk raya la katakan...

Kebanyakkan orang malas nak keluar bershopping time bulan puasa ni...letih dan ada yang nak fokus kepada amal ibadat...Saya pun begitu jugak la....

Alkisah, saya sudah sampai Sogo pukul 10 lebih pagi tadi...plan nak tolong bukak pintu Sogo tapi kena tinggal plak...Jadi kena pegi sendiri, sampai terlewat sikit dari plan asal...

Sampai-sampainya ke Sogo...mak datukkkk...punya la lautan manusia...Maybe pejabat-pejabat di area Lembah Kelang hari ni kekurangan staf wanita, pakat ambik cuti shopping!!!

Bila dah di dalam lautan manusia, sehingga kan nak berjalan pun jadi sukar...tak seronok lah nak membeli...rasa macam kat battlefield pun ada jugak...Ditolak-tolak, kena siku, kena pijak kaki pun ada...maklumlah tengah syok memilih baju, tak perasan...

Dalam kesusahpayahan saya mengharungi lautan manusia, saya berjaya jugak beli seluar kat anak-anak teruna saya, 2 helai seorang...murahlah...Nak beli yang mahal? Huh... tak berbaloi...tahun depan confirm dah tak boleh pakai...Tahap tumbesaran diorang ni memang cepat lah...menggalah je sorang-sorang...Banglong dah sama tinggi dengan saya...baru darjah 6...tahun depan kena beli seluar dewasa dah...takde saiz...Bangah lagi la, baru darjah satu, saiz pinggang dah sama dengan saya....!

So...inilah hasilnya...


Berbaloi kan...campur kos pegi balik, masih murah lagi laaaa...biasanya seluar budak lelaki ni RM40 ke atas...Tahun depan, seluar ni sure akan disedekahkan kat orang...

Tak macam orang lain boleh buat seluar turun temurun kan..BangLong pass ke adik no 2, then ke adik no 3, and on and on...kitorang tak merasa laaa...

Seluar BangLong tak boleh perturunkan kat Bangah sebab pinggang Bangah lagi besar dari BangLong huhuhu....

Kad SOGO yang banyak berjasa kepada saya...


2 comments:

  1. bestnye.. x merasa lgi nak shopping member day sogo.. mungkin lain kali.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe...next time. pegi pun tak enjoy shoping...ramai

      Delete