Friday, April 13, 2012

Baru Ku Tahu...

Hari ni penat sikit...memang setiap hari Jumaat memang hari saya balik lambat. Tugas saya buat trade di office. Hmmm...saya tak pernah cerita pasal keje saya kan...Nothing to tell huhu...Tapi kalau untuk sesiapa yang biasa dengan investment ni tau la kot apa kejenya...Takmo la cite pasal keje!...balik rumah nak happy-happy je...

Saya keluar office pun dah time nak masuk Isyak dah...perut dah laparrr..Telefon husband dia kata ada kat Burger King...tengah makan! Waaahhhh...tak boleh jadi ni..Saya pun dengan pantasnya berlari ke bintang...heheheh...dapat makan Burger Grilled Chicken...grilled tau,bukan goreng! Pas makan burger, husband kita ajak pegi melantak steak plak kat Kampung Baru tuh...apa nama tah, HR Steak House ke apa...saya ok je...perut baru isi 30%..


Husband makan steak, saya makan chicken chop...chicken lagi...esok mengepak le jawabnya hehehe.. Tapi tak habis pun, dah kenyang...lighting tak cukup la kedai tuh, nak makan pun antara nampak takk nampak..mungkin konsep nak romantik-romantik gitu...nak amik gambar pun takde mood...


Lepas makan, kitorang pun balik la...lalu kat Chow Kit...dekat area tuh saya nampak ada van putih penuh dengan bungkusan-bungkusan makanan dan orang-orang yang tengah beratur...Ingat ke kedai makan bergerak ke ape kan...Nampak ada dua orang wanita tengah distribute air dan bungkusan makanan kepada orang-orang beratur...Tapi takde sapa pun bayar...Rupa-rupanya itu pengagihan makanan secara percuma kepada gelandangan...amende gelandangan tuh...homeless,miskin,peminta sedekah...Saya pun Google lah...rupanya memang ada satu community project yang dipanggil Pertiwi Soup Kitchen. Pertiwi Soup Kitchen memberikan makanan percuma pada setiap malam Ahad, Isnin, Rabu dan Jumaat di kawasan sekitar Chow Kit, Kotaraya, Masjid Jamek dan kawasan yang ramai dihuni gelandangan. Van ini bergerak dari satu lokasi ke lokasi yang lain. Dana disumbangkan oleh agensi-agensi kerajaan,sektor swasta dan juga sumbangan peribadi...

Ooooowwwhhh...baru ku tahu...nanti saya cuba dapatkan contact number in case ada sesiapa yang berminat nak menyumbang.....nak cari pun dah mengantuk sangat ni...good night everybody...sleep tight, don't let the bugs bite <---Zafri selalu cakap macam ni kat saya bila nak tido...

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment