Wednesday, April 11, 2012

Jom kenal duit syiling baru....

Assalamualaikum...

Hari ni public holiday...tapi saya as usual tak le sempat nak rilek-rilek..dari pagi sampai tengahari dok exercise tangan kat dapur je...Macam-macam nak dimasaknya. Tengah sibuk masak lauk tengahari tu, sempat lagi saya buat kuih. Tapi maaf la ye, takde gambar hari ni...dah kiri kanan dok mengepak, mana nak sempat sambar kamera! Mujur juga buat kuih, dapatlah saya bagi dekat jiran-jiran. Buat balasan sebenarnya...ada jiran yang bagi juadah kat kita dah berminggu-minggu tak berbalas...Al-maklumlah...Jiran-jiran saya ni memang rajin memasak, tak macam saya ni...

Ooo ye...Hari ni hati saya seronok sikit sebab husband beli dapur baru...dapur lama kami tuh dah daif beno haaaaa...nak tengok pun dah tak selera. Alhamdulillah, ada dapur baru semangat la sikit nak masakkkk kan....

Saya ni dah lama nak buat entri pasal duit syiling baru kita ni...harap-harap takde la yang tak tahu kita ada syiling baru ye...ketinggalan zaman le pulak. Saya sampai sekarang asyik dok confuse je ngan duit syiling ni...Ada sekali tuh, tengah sibuk nak membayar, korek-korek dompet dapat syiling baru, siap komen "hishhhh...duit negara mana lak ni" Pastuh buang...Mamak kedai pulak nasib baik terrer bab-bab duit ni, terus bagitau " eh kakak, sekarang ada duit baru la..." Dengan muka malu, terpaksa kutip balik, 50 sen lak tuh! Nasib baik dia tak tau husband keje Bank Negara, kalu tak berganda malu weh!

Tengok gambar je la ek...

50 sen

20 sen
10 sen
5 sen
Material yang digunakan untuk buat duit syiling ni tak sama tau...

Pasnih jangan nak buat cempera lagi la kak no...malu je... Nanti saya upload gambaq duit kertas pulak...lagi happening,colourful...

Stop dulu,nak pi semayang sat...Jangan lewat-lewatkan sembahyang ye semua....

No comments:

Post a Comment