Saturday, April 28, 2012

Cooking Class cum Reunion

My second entry untuk pagi ini...produktif betul ...Tapi saya dah tak sabar nak cerita ni. Semalam saya telah menghadiri Cooking & Deco class...cikgu dia merupakan kawan saya semasa di MSM Trolak dulu, Nelly...Dan Aiza, kawan saya telah sudi menyediakan dapur rumah dia yang cantik tuh untuk kelas kitorang ni...Actually dah lama saya tak jumpa kawan-kawan saya ni, macam reunion pulak...Seronok juga dapat jumpa ex-housemate masa belajar kat Australia dulu , Aiza dan Jehan...yang takde join Shasha yang tengah sibuk berpantang tuh...Milah and Melia pun takde...Kawan-kawan lain yang hadir ialah Nana & Amy dan sahabat sekampung dan seAmbank saya, Salbiah...masing-masing bawak anak-anak termasuklah saya.....Zulaiqa kan minat masak-masak ni...Elok ajar dia masa masih muda belia ni,kang dah besar boleh saya tengok TV pastuh order je kat Zulaiqa heheheh...impianku!!

Toksah cakap banyak...kita tengok gambar dulu ye...


Beg yang disediakan untuk peserta...ada apron,roller set,resipi...dan macam-macam lagi lah
Sebelum masak, ambik gambar dulu!!! Jehan dengan anak dara dia...
Zulaiqa ambik mood dulu sebelum masak...pekena susu sebotol!
Salbiah and her daughter...
Host kita yang sangat sporting, Aiza...
Menu yang pertama, buat cookies...Sal jadi assistant chef...
Tengah tekun belajar
My assistant tengah sibuk roll dough...baguslah bawak dia, mummy releks je heheheh
Cikgu: Buat betul-betul...jangan sembang aje...!!!
Zulaiqa tengah terap acuan cookies..
Acara kedua: Cupcake deco guna fondant....sebelum ni tak penah tahu fondant tu ape ke mendenya...
Cupcakes sebelum dihias
Menghias doll sebelum letak kat cupcakes..
Tadaaaa...setelah dihias...Zulaiqa punya idea
Cupcakes yang siap di deco oleh kami
Ini sahajalah saya boleh share kali ni...kitorang tengah bersiap-siap nak pegi bercuti ni...flight kul 12 jap lagi...Nak ke mana??? Nanti kita update ek....

No comments:

Post a Comment